Q/a - 23/3

  
   date: 2013-04-20 time: 22:02:13
Skulle inte du kunna förklara vad cardio är, fast på svenska? Ge tips på ett träningspass hur man gör cardio eller något... Tacksam för svar! Älskar din blogg!
Cardio är det som vi svenskar bättre känner igen som konditionsträning och detta i grunden betyder egentligen "hjärta", och hänvisar till aktiviteter som ökar din puls men fortfarande är på låg till medelhög intensitet. Exempel på konditionsträning: löpning, löpning, cykling, simning, promenader. Hur man gör konditionsträning: bara gör en av de sporter jag nämne nyss haha. Och tack, så kul att du gillar den!
 
Hej! Älskar din blogg! Skulle du kunna göra ett inlägg var du berättar ungefär hur mycket av alla näringsämnen (fett, kolhydrater mm.) man borde få i sig dagligen? Och om du har några enkla tips på hälsosamma snacks man vill ta med sig t.ex till bion. Tack och du inspirerar mig mycket! puss
Hej och tack så mycket! Vad kul att du gillar den :) Jag kan göra en snacksinlägg, men saken med näringsämnena är den att 1) Jag är inte en nutritionist 2) Jag vet ingenting om dig och dina behov. Det finns dock en allmän regel som säger att en vuxen kvinna, baserat på en 2000 kaloriintag, bör få i sig 240g kolhydrater, 45g protein, och 73g fett. Detta fungerar inte för alla utan är bara en riktlinje. Löpare kanske behöver mer kolhydrater medan personer som lyfter vikter behöver mer protein för att bygga muskler. Puss!
 
Hej, jag undrar hur du menar med att man ska äta lite protein och lite kolhydrater också, hur ska man då kunna få energi för att träna?
Hej! Umm vad menar du? Naturligtvis behöver du kolhydrater för att ge bränsle till din kropp för träning och för att hålla dig vid liv i allmänhet! Din hjärna fungerar med hjälp av glukos. Protein behövs för muskeltillväxt och för att vävnader ska kunna repareras.


    Allmänt, 0 comments





 name

 mail (won't be published)

 url

 write

save information