Bara gör det

  
   date: 2013-04-20 time: 13:58:53
Tre enkla men kraftfulla ord. Visa dig själv hur du krigar. Du vill ha något? Allt du behöver göra är att prova det. Det finns ingen anledning för dig att inte göra det. SLUTA säga 'jag har inte tid', 'jag vet inte om jag verkligen vill ha det', 'jag har inte tillräckligt med pengar', 'jag vet inte var man ska börja' eller "jag kan inte'.
 
Om du vill ha något go get it. Jag följer ett motto i mitt liv. "Dit du ser går du". Om du känner att du inte kan göra något på grund av orsaker så som att du inte har tillräckligt med pengar så har du rätt. Du kommer inte göra det. Du måste tro att du kan göra allt. Du kan göra allt. Få inte dig själv att känna som att du inte kommer att göra det. Du är en ung person. Tänk. Varför kan inte du göra vad du vill? Vilka hinder finns det? Inga. Det enda hindret är du och ditt tänkande. Titta tillbaka på var du har varit, och titta sedan på nuet. Nu; gå framåt.
 
Hur låter detta? Du kommer att 'förlora' för att du är lat, eller för att du är rädd för vad andra kanske säger. Det finns en massa människor där ute som agerar som att de gör vad de vill, FAST de inte alls gör det.
 
Ja, det kanske får dig i trubbel, men du måste agera mer än du tror.
little dreamUnknown PleasuresNovember.
Börja lära dig. Få dina fötter våta så kommer du lära dig på vägen. Vi inte födda redo för ingenting. Allt kommer till vårt liv av en anledning, och vi måste välkomna det. Välkomna det på sättet vi vet. Det bästa sättet vi vet. Det snällaste. Jag bryr mig inte vem du är; du har tid att 'bara göra det' och jaga efter något du vill ha eller behöver. Du kommer bara få mindre sömn, förlora fritid, och behöva göra massor av andra uppoffringar.
 
Ja just det, uppoffringar. Om du verkligen vill göra något behöver du inte bry dig om omständigheterna, vad andra kanske säger eller vad du lämnar bakom dig.
 
Om du någonsin frågat dig själv, "är detta allt som livet har att erbjuda?" så nej, detta är inte allt - över huvud taget. Du har inte sett något än. Och du har, självklart, tid och vilja att göra det. Inne i dig. Ta upp det till ytan av dig själv och få det att hända.
 
Edmund Hillary, utforskare och filantrop, sa en gång: "Du behöver inte vara en fantastisk hjälte för att göra vissa saker - för att konkurrera. Du kan vara en helt vanlig kille, tillräckligt motiverad för att nå utmanande mål." Och han har rätt. Var bara villig för du kan!
 
Fantastiska utsikter, vackra färger och härliga saker, platser eller till och med människor som du inte har träffat. Sök. Var som helst.
 
"Bara gör det" är mycket lättare sagt än gjort. Och det bör vara så. Det separerar människor som förtjänar det från dem som inte gör det. Så vad väntar du på? Börja nu! Stäng ner internet, stäng av TV:n, lägg ner boken eller tidningen och sätt fart!


    Allmänt, 0 comments





 name

 mail (won't be published)

 url

 write

save information