Q/a - 26/1 {keep your eyes open for the rest}

  
   date: 2013-01-26 time: 16:47:00
oh I'd like to have you as a personal trainer! I want to look like the picture on the far right, it is the dream body, and I look like the left, if not a little bigger... how long did it take you to get from the left image to the right picture?
Oh you're making me blush, haha! Thank you, that's a thing I'll always remember - someone wants ME as a personal trainer??? It's unbelievable, lol. However I can't answer this, it's not me in the pictures sweetie. Sorry for not being able to help you.
 
I started crying when I saw this post, I just felt - what the hell, this is me?! Is there really an eating disorder that makes me eat like I eat, and is there really a way out?! I've been trying to lose weight for three times now (I am overweight), and once I went down 18 kg... But then, out of nowhere, I dropped everything, and started eating like a horse again. Mostly chips, I'm addicted to them. I'm not gonna put my life story here, just wanted to say thank you for what you do, and thank you for this post! Now maybe I can manage to lose weight!
Oh sweetheart, I'm so so so happy I could help you - at least a little. I'm here if you need support or if you simply need guidance on your journey - I'd be more than happy to support you. I love you and I put all my faith in you - you rock and most importantly YOU CAN DO THIS BABE!
 
Hello! I love your blog! I have a question: how often do you give yourself treats? Do you have a day where you eat whatever you want to once a week/month? I exercise a lot, eat right in weekdays and so on but I want to have a day where I can eat exactly what I want such as a pizza and a bag of candy. If you have one of those days like maybe on Saturdays, does it affect your body much? I read somewhere that by doing this you're "shocking" the body and it doesn't absorb as much of the crap. Grateful for answers, hugs.
Hello and thank you so much! I treat myself whenever I feel like it, if I want to eat it I do. Like when I'm eating out I practically order what I feel like eating since I practically never eat out anyways so might as well order what I really want, right? It usually results in me ordering something healthy anyways since I'm lucky enough to not crave unhealthy stuff anymore. Nowadays I actually crave fruit and vegetables no matter how wierd that may sound to you. But maybe I have a treat 1-2 times a week? At least I think so. I don't recommend you to dedicate an entire day to eating things your body really doesn't need though. Get all the nutrients your body's craving but still give in to your own cravings, okay? If you're only eating...let's say hamburger, fries, coke, chips and candy during a Saturday you're not feeding the body what it needs.
 
Hey im wondering how long it took until you got as fit as you are now. Did you just eat healthy or did you eat real sugar like chocolate, candy etc? Please answer
Hi you. I don't know why you think you know how fit I am because you don't. You have no idea what my body looks like or anything so I don't know what you're basing this question on lol? I'm eating healthy though, and sometimes I give myself a little treat - nothing big though since I'm not craving crap anymore. I eat chocolate, so I guess that's my indulgement. Hope I could help. (I'm not trying to be rude but I noticed it might have looked like that lol sorry)
 
Imagine staring at your television screen and suddenly a squiggly line drifts into your field of vision. When you try to get a closer look at it, it moves away as if it knows you're trying to see it better. What was that? you might wonder. As far as vision problems go, this can seem pretty disturbing.
I just...
 
I love your blog! PLasee up another post!
Thank you babe! I'm sorry - I know I'm pretty bad at uploading new posts every day. Might help if I knew what you want to read about? Please come with suggestions darlings!
 
Is it bad if I eat an avocado a day, or how much fat does one avocado really contain? I usually put avocado on rye bread for breakfast. Anyhow, how much do you recommend me to eat? :)
AVOCADO IS GREAT FOR YOU! It has one of the best fats and is very healthy. Maybe not every day because you have to get your fats from different things as well, like nuts, fatty fish, egg yolks, olive oil and other oils... so maybe 3-4 avocados a week? I don't know what else you eat though so I can't really tell you either!
 
how much peanutbutter is enough for one day? Cuz i def. love peanutbutter (the healthy kind) and use it alot in my diet. But afraid that I eat to much of it?
The recommended daily intake is 1-2 tbsp! The one who decided that that's enough should really re-think their life choices don't you agree? ;)
 
Can you post a picture of the brand that you buy? :)
 
Hello! I'm sorry that you feel bad. Just have to say that I really like your blog very much, super motivating! Can you write a lot of tips on good and healthy snack that you can take with you to school?! I really think it's crazyily hard. Fruit is simple and good but it's not good to eat too many fruits a day and you're supposed to still eat three snacks, and yes that is what I need! Really need help, grateful for answers :)
Hi! I feel bad? I didn't know that. Well, you learn something new every day! Lol.. However thanks for the compliment, I'm glad you enjoy reading my blog :) I usually bring a fruit or a proteinbar to school, but other things you can bring with you could be: bell pepper, cherry tomatoes, carrots, boiled egg, nuts... I might make a post about this if I can come up with more things :)
åh jag skulle vilja ha dig som en personlig tränare! jag vill se ut som på den bilden längst till höger, det är drömdröm kroppen, och jag ser ut som till vänster, om inte lite större... hur lång tid tog det för dig att komma från den vänstra bilden till den högra bilden??
Åh du får mig att rodna, haha! Tack, detta är nog en sak jag sent kommer glömma - någon vill faktiskt ha MIG som personlig tränare?? Det är ofattbart, haha. Men tyvärr så kan jag inte svara på detta, det är inte jag på bilderna sötnos. Förlåt för att jag inte kunna hjälpa dig!
 
Jag började gråta när jag såg det här inlägget, jag kände bara men vafan, det här är ju jag?! Finns det verkligen en ätstörning som gör att jag äter som jag äter, och finns det verkligen en väg ut?! 
Jag har tre gånger nu försökt gå ner i vikt, (jag är överviktig), en gång gick jag ner 18 kg... Men sen, från ingenstans, bara släpper allt, och jag börjar äta som en häst igen. Mest chips, är beroende av chips. Aja ska inte lägga min livshistoria här, ville bara säga tack för det du gör, och tack för det här inlägget! Nu kanske jag kan lyckas gå ner i vikt!
Åh hjärtat, jag är så så så glad att jag kunde hjälpa dig - åtminstone lite. Jag är här om du behöver stöd eller om du helt enkelt behöver vägledning på resan - jag skulle vara mer än glad över att hjälpa dig. Jag älskar dig och jag skickar allt mitt hopp till dig - du är grym och viktigast av allt - DU KAN GÖRA DETTA ÄLSKLING!
 
Hej! Älskar din blogg! Jag har en fråga: hur ofta unar du dig? Har du en ätardag i veckan/månaden? Jag tränar väldigt mycket, äter rätt i veckorna och så men jag vill ha en dag då jag kan äta exakt vad jag vill ex en pizza och en påse godis. Om man har en sån dag ex på lördagar, påverkar de mycket då? Jag läste någonstans att man "chockar" kroppen och den tar inte åt sig lika mycket. Tacksam för svar, kram
Hej och tack så mycket! Jag unnar mig när jag känner för det, om jag vill äta det gör jag det. Tex när jag äter ute så beställer jag i stort sett jämt det jag vill ha eftersom jag nästan aldrig äta ute. Då känner jag att jag lika gärna kan beställa vad jag verkligen vill ha, eller vad tycker du? Det resulterar oftast i att jag beställer något nyttigt ändå eftersom jag är lycklig nog att inte vara sugen på ohälsosamma saker längre. Numera är jag bara sugen på frukt och grönsaker oavsett hur galet det kanske låter! Men jag kanske unnar mig 1-2 gånger i veckan? Åtminstone tror jag det. Jag rekommenderar inte att du ägnar en hel dag till att äta saker din kropp egentligen inte behöver ändå. Få alla de näringsämnen din kropp begär men ge samtidigt efter för dina egna begär, okej? Om du bara äter... låt oss säga hamburgare, pommes, cola, chips och godis under en lördag så ger du inte kroppen vad den behöver.
 
Hej, jag undrar hur lång tid det tog innan du blev så pass i form som du är nu. Har du bara ätit hälsosamt eller har du ätit riktigt socker som choklad, godis etc? Snälla svara!
Hej du. Jag vet inte varför du tror att du vet hur pass i form jag är för det gör du inte. Du har ingen aning om hur min kropp ser ut eller något så jag vet inte vad du baserar denna fråga på haha? Jag äter hälsosamt dock, och ibland unnar jag mig - inget stort dock eftersom jag inte är sugen skräpmat längre. Jag äter choklad, så jag antar att det är min svaghet. Hoppas jag kunde hjälpa. (jag försöker inte vara oförskämd, men jag märkte att det kan ha sett ut som det så förlåt)
 
Tänk dig att du stirrar på din TV-skärm och plötsligt så driver sig en snirklig linje sig in i ditt synfält. När du försöker att få en närmare titt på det, försvinner det som om den visste om att du försökte se det bättre. Vad var det? kanske du undrar. När gäller synproblem, kan detta tyckas ganska störande.
i..
 
Jag älskar din blogg! Snälla lägg upp ett till inlägg!
Tack sötnos! Förlåt - jag vet att jag är ganska dålig på att lägga upp nya inlägg varje dag. Kanske kunde hjälpa om jag visste vad ni vill läsa om? Kom gärna med förslag!
 
Är de dålit om ja äter en avokado i dagen, eller hur mycket fett innehåller en avokado egentligen? Jag brukar sätta avokado på rågbröd som frukost. Hur som helst, hur stora intag rekommenderar du:)?
AVOKADO ÄR BRA FÖR DIG! Den innehåller en utav de bästa fetterna och är väldigt nyttig. Kanske inte varje dag eftersom du måste få ditt fett från olika saker också, som nötter, fet fisk, äggula, olivolja och andra oljor ... så kanske 3-4 avokado i veckan? Jag vet inte vad du äter förutom detta heller så jag inte riktigt säga för mycket heller!
 
hur mycket jordnötssmör ska man äta om dagen? för jag älskar verkligen jordnötssmör (den bra sorten) och använder det mycket i min kost. Men jag är rädd att jag äter för mycket av det?
Det rekommenderade dagliga intaget är 1-2 msk! Den som beslutade att det är nog bör verkligen tänka om sina livsval inte sant? ;)
 
kan du inte lägga upp en bild på den sorten som du köper? :)
 
Hej! Vad tråkigt att du mår dåligt. Måste bara säga att jag verkligen tycker om din blogg jätte mycket, super bra motivation! Kan inte du skriva en massa tips på bra och nyttiga mellanmål som man kan ha med sig till skolan?! Tycker verkligen att det är sjukt svårt. Frukt är ju enkelt och bra men det är ju inte bra att äta för många frukter om dagen heller så och man ska ju ändå äta tre mellanmål, eller ja det är vad jag behöver! Behöver verkligen hjälp, tacksam för svar :)
Hej! Mår jag dåligt? Det visste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag! Lol.. Men tack för komplimangen, jag är glad att du tycker om att läsa min blogg :) Jag brukar ta med mig en frukt eller en proteinbar till skolan, men andra saker du kan ta med dig kan vara: paprika, körsbärstomater, morötter, kokt ägg, nötter ... Jag kan göra ett inlägg om detta om jag kan komma på fler saker :)
 


    Q/a, 1 comments



 Maja

Hej! Super bra blogg! Ger mig så mycket inspiration. Jag har några frågor. Först tar du några kosttillskott? Och varför är jordnötssmör bra? Det känns som om det inte är så nyttigt men jag kanske har fel :)
Kram

  2013-01-26 17:32:48
 Maja

Hej! Super bra blogg! Ger mig så mycket inspiration. Jag har några frågor. Först tar du några kosttillskott? Och varför är jordnötssmör bra? Det känns som om det inte är så nyttigt men jag kanske har fel :)
Kram

  2013-01-26 17:32:48


 name

 mail (won't be published)

 url

 write

save information