Abs?

  
   date: 2013-01-30 time: 19:15:34
I get a lot of questions about how to get a 6 pack or how to get the “V-lines” on the lower abs.
 
The thing that is important to realize, is that the SHAPE of your abs is determined by genetics. You can of course improve them through strength training, but you cannot change their general shape. Until your body fat is low enough to where you can see them, you won’t really know what you’re workin’ with! You can unveil those abs by getting rid of the overlying fat on top… since it’s impossible to spot-reduce fat, you have to lower your OVERALL body fat percentage.
 
Get rid of stubborn fat by:
 Eat clean in a caloric deficit
 Cut out simple carbs, junk food, sodas, condiments and sugary/processed foods
 Control blood sugar by eating small meals every few hours
 Consume lean protein at each meal
 Incorporate some HIIT (high intensive interval training) a few times a week
 Drink plenty of water
Jag får många frågor om hur man får ett 6-pack eller hur man får "V-linjer" längst ner på magen.
 
Det som är viktigt att inse är att formen på din magrutor bestäms helt beroende på dina arvsanlag. Du kan naturligtvis förbättra dem genom styrketräning, men du kan inte ändra deras form. Du vet heller inte vad du har att jobba med innan din kroppsfettsnivå är tillräckligt låg! Du får fram magrutorna genom att bli av med det överflödiga fettet och eftersom det är omöjligt att bestämma varifrån fettet förbränns så måste du sänka det totala procentet kroppsfett du har.
 
Bli av med det envisa fettet genom att:
 Äta rent med ett underskott av kalorier
 Plocka bort snabba kolhydrater, skräpmat, läsk, såser och livsmedel som innehåller socker/är bearbetade från ditt intag
 Håll blodsockernivån under kontroll genom att äta små måltider med ett par timmars mellanrum
 Få i dig magert protein vid varje måltid
 Träna HIIT (högintensiv intervallträning) några gånger i veckan
 Drick mängder med vatten


    Body,     Exercise,     Nutrition, 3 comments



 Sara

Hej! Jag har en fråga angående dagens mellanmål. Man ska väl äta två/tre mellanmål per dag sägs det? Räknas då det intag som man skall äta/dricka direkt efter träning som ett mellanmål, om du förstår vad jag menar?
Grym blogg föressten!!

  2013-01-30 19:30:42
 Linnea

Hej! Älskar din blogg 😊 har faktiskt samma fråga som Sara, om jag tränar efter frukost och tar en shake/bar direkt efter ska man ändå äta mellanmål då eller kan man räkna det som mellanmålet? Jättetacksam för svar då jag precis blivit frisk från min ätstörning och vill inte gå ner i vikt igen, vill bygga upp min kropp!

  2013-01-30 20:22:21
 Emma

Hej, jag undrar hur du menar med att man ska äta lite protein och lite kolhydrater också, hur ska man då kunna få energi för att träna?

  2013-02-09 11:51:38
 Sara

Hej! Jag har en fråga angående dagens mellanmål. Man ska väl äta två/tre mellanmål per dag sägs det? Räknas då det intag som man skall äta/dricka direkt efter träning som ett mellanmål, om du förstår vad jag menar?
Grym blogg föressten!!

  2013-01-30 19:30:42
 Linnea

Hej! Älskar din blogg 😊 har faktiskt samma fråga som Sara, om jag tränar efter frukost och tar en shake/bar direkt efter ska man ändå äta mellanmål då eller kan man räkna det som mellanmålet? Jättetacksam för svar då jag precis blivit frisk från min ätstörning och vill inte gå ner i vikt igen, vill bygga upp min kropp!

  2013-01-30 20:22:21
 Emma

Hej, jag undrar hur du menar med att man ska äta lite protein och lite kolhydrater också, hur ska man då kunna få energi för att träna?

  2013-02-09 11:51:38


 name

 mail (won't be published)

 url

 write

save information