Green Smoothie Cups

  
   date: 2012-11-02 time: 14:48:00
These coconut green smoothie cups are your answer to a hurry up smoothie. Simply blend up all the ingredients, freeze them in muffin cups and place them in a Zip-lock bag for later use. 
Green Smoothie Cups (12 muffin-sized bites)
 4 3/4 dl (2 cups) coconut water
 3/4 dl (1/3 cup) almonds
 4 3/4 dl (2 cups) spinach
 2 celery stalks, chopped
 ½ dl (1/4 cup) fresh mint
 ½ orange
 1 tbsp honey
 ½ tsp ginger powder
 4 3/4 dl (2 cups) frozen mango cubes
 
Place the ingredients in the order listed in a blender container and whirl until smooth. Divide mixture among 12 muffin cups and freeze until solid. When ready for a refreshing drink, place 2 dl (1 cup) coconut water or regular water in a blender followed by two of the green cups and whirl. If you don't have a powerful blender, you might need to cut the frozen smoothie cups into quarters first.
Recipe from this blog.


    Drinkable, 2 comments



 Anonym

Hej, jag har försökt att börja äta nyttigt och träna dagligen men det funkar bara några dagar sedan kommer helgen! Vad ska jag göra när kompisar vill köpa godis eller äta McDonalds? Jag vill inte säga nej och verka som jag har anorexia eller vara den tråkiga som bara köper frukt? Även när jag har stora uppgifter i skolan så finns ingen tid till att träna, finns det något sätt att kompensera den missade träningen? Älskar din blogg och din instagram du ger mig inspiration till att fortsätta!:)

  2012-11-03 09:38:44
 Helene

Hey.

Har du en fan side på facebook?

  2012-11-03 14:24:17
 Anonym

Hej, jag har försökt att börja äta nyttigt och träna dagligen men det funkar bara några dagar sedan kommer helgen! Vad ska jag göra när kompisar vill köpa godis eller äta McDonalds? Jag vill inte säga nej och verka som jag har anorexia eller vara den tråkiga som bara köper frukt? Även när jag har stora uppgifter i skolan så finns ingen tid till att träna, finns det något sätt att kompensera den missade träningen? Älskar din blogg och din instagram du ger mig inspiration till att fortsätta!:)

  2012-11-03 09:38:44
 Helene

Hey.

Har du en fan side på facebook?

  2012-11-03 14:24:17


 name

 mail (won't be published)

 url

 write

save information